Onze vakken

praktijkvakken

Binnen onze praktijkschool bieden we verschillende vakken aan waaronder:

Vakkenmenu

- metaal
- hout
- SIDG
- VTB

informatie

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Algemene techniek

SIDG

Informatie

Het SIDG-team (schoonmaak in de grote huishouding) is een mini-onderneming binnen de school. Je leert hier op een verantwoorde en ergonomische manier schoonmaken. Dat betekent dat we letten op de juiste houding bij het schoonmaken en het gebruik van de juiste schoonmaakmiddelen.
Je leert in 4 onderdelen schoonmaken:
Interieur
Sanitair
Moppen
Stofwissen

De manier van schoonmaken is te gebruiken bij veel soorten van stage en werk: de zorg, de horeca, in de detailhandel, maar ook later in je eigen huishouding.
Aan het eind van het schooljaar wordt er een examen afgenomen en ontvangen de leerlingen een erkend SVA-certificaat. Het hebben van dit certificaat is een mooie aanwinst als je gaat solliciteren!

Vrijetijdsbesteding:
Bij vrijetijdsbesteding besteden we aandacht aan activiteiten die je in je vrije tijd kunt doen. We maken mooie werkstukken van allerlei materialen: papier, fietsbanden, hout, klei, verf, stof en wol bijvoorbeeld. En we leren verschillende technieken daarmee.
Met Mario Kart race je tegen een medeleerling, je maakt de moves bij Just Dance of je speelt een “offline spel” (kaarten, mens erger je niet, Yenga)!
Met Domino of Hotwheels bouw je een baan door het hele lokaal of je speelt een potje voetbal in de kooi.
Kortom, hoe besteed jij je vrije tijd zinvol?

Vrijetijdsbesteding

AVO

Informatie

In leerjaar 1, 2 en 3 wordt er AVO gegeven, AVO staat voor Algemeen Volgend Onderwijs. Deze lessen zijn te beschouwen als de theoretische lessen. Denk hierbij aan Nederlands, rekenen en burgerschap, maar bijvoorbeeld ook aan geschiedenis, aardrijkskunde, topografie en sociale vaardigheden. In deze lessen kan er worden samengewerkt, maar de leerling is in deze lessen ook veel zelfstandig aan het werk en werkt op zijn of haar eigen tempo en niveau.

metaal

informatie:

ICT

Tijdens de ICT-lessen leer je vooral computervaardigheden waar je later wat mee kunt. Je leert werken met je mail en met je agenda. Daarnaast maken we kennis met de Microsoftprogramma's word en powerpoint en excel. De telefoon wordt in deze les ook veel gebruikt want die kun je tegenwoordig niet meer wegdenken. Zo fotograferen we ermee en leren wij wat goed en fout is op social media. Ook leren we spelenderwijs hoe we de juiste dingen op kunnen zoeken op internet want er is zoveel te vinden. Daarnaast werken we met de OZO bot en staat er een 3Drprinter in het lokaal. Ook de VR bril moeten we niet vergeten.

Nieuws

• Komt u gezellig bij ons langs op de paasmarkt in Enkhuizen. Klik hier voor meer informatie.

Vakanties 2023 - 2024

• herfstvakantie 23-10-2023  - 27-10-2023