Trigoon

Nieuws

Februari

De tweede maand van het jaar, februari. Ook dit jaar zal februari 28 dagen tellen, januari 2024 is weer een schrikkeljaar. Februari brengt
traditiegetrouw Valentijnsdag, carnaval en een week voorjaarsvakantie. Veel mensen noemen februari de schaatsmaand. Voor ons zou
februari ook de Hartogdag brengen, helaas moeten wij deze verschuiven naar een andere datum, wij laten zo snel mogelijk de nieuwe
plannen horen. Ook in februari zullen wij er alles aan doen om iedereen veilig te houden. Dit doen wij door de richtlijnen te blijven volgen
door afstand te houden, mondkapjes te dragen, de ruimte te ventileren en door regelmatig onze handen te wassen. Gelukkig hoeven
leerlingen die in contact zijn geweest niet meer in quarantaine, wel blijft testen van belang en moet je thuis blijven als de test positief is.
Wij gaan er vanuit dat er helaas ook nog sprake zal zijn van uitval onder collega’s. Wij danken u voor uw geduld en uw begrip. Wij hopen
dat de maand februari mooie zonnige dagen zal opleveren, dat er een mogelijkheid tot schaatsen is voor ieder die wil en dat het een
mooie maand zal worden.

Januari

De winter is begonnen, de koude dagen zorgen dat de thermometer haar kwik weer naar beneden duwt. Op school merken
wij dat de verwarming weer harder moet werken. Stiekem hopen wij op een sneeuwvlok hier en daar. Ook hopen wij dat
de schaatsen weer uit het vet mogen voor een rondje op de sloten. Op het moment waarop wij dit verhaal schrijven is het
nog niet duidelijk hoe wij precies open zullen gaan na 10 januari. Wij wachten tot de overheid op 3 januari nieuwe input zal
geven. De plannen liggen klaar. Hoe dan ook zorgen wij voor gepast onderwijs voor uw kind. Wij hopen op mooie kerstdagen
met weersomstandigheden die ervoor zorgen dat iedereen lekker buiten een wandeling kan maken zodat het eten in de
avond extra lekker zal smaken. Wij hopen op een jaarwisseling met hoop op een mooi nieuw jaar vol gezondheid en geluk.

December

Inmiddels zijn wij alweer toegekomen aan de maand december. Deze donkere dagen brengen veel licht in de vorm van Sinterklaas, kerst en oud en nieuw. Hopelijk voor veel mensen een maand die veel gezelligheid brengt.
Het blijft een onzekere tijd en we varen soms in de mist, niet wetende waar de vaart ons zal brengen. Ten tijde van het schrijven van dit stuk is het nog onzeker hoe het onderwijs invulling zal krijgen in de maand december. We hopen dat deze maand de Sinterklaasviering, de keuzemiddag en de kerstviering brengen op school waarbij alle leerlingen en collega's aanwezig kunnen zijn. Donderdag 23 december zal de laatste lesdag zijn in 2021.
Voor de weken die komen wensen wij iedereen een liefdevol kerst en een gezond en gelukkig nieuw jaar.

November

Inmiddels is het alweer november, de maand van de Schorpioenen en Boogschutters in de astrologie. De maand waarop de basisschoolkinderen op 11 november langs de deuren gaan voor Sint Maarten en de Sint ontvangen in Nederland. Helaas zijn dit ook weer de maanden van verkoudheid en griep. Dat brengt voor onze organisatie wat uitdagingen met zich mee. De verwachting is dat er meer lesuitval zal zijn dan dat u van ons gewend bent. Als het om het eerste lesblok gaat geven we de dag van te voren een brief mee of we proberen de leerlingen te bereiken voordat ze van huis vertrekken. Als het laatste lesblok uitvalt krijgt uw zoon/dochter ook een brief mee naar huis. We proberen lesuitval uiteraard zoveel mogelijk te beperken. Voor onze school breken de IOP weken weer aan, u krijgt hier meer informatie over van de mentor van uw kind. Wij hopen dat november vele mooie herfstweken met zon zal brengen.

Oktober

Het is alweer oktober. Oktober is de tiende maand van het jaar in de Gregoriaanse kalender. In het Romeinse kalenderjaar was oktober de achtste maand, vandaar zijn naam. Okto betekent immers acht in het Latijn. Voor onze leerlingen betekent dit weer vaker een pauze binnen, de zomerjas inwisselen voor een dikkere jas en weer wat vaker van huis in regenkleding. Samen binnen in de pauze was vorig jaar door de COVID_19 niet mogelijk en daarom hopen wij dan ook dat het dit jaar extra gezellig is om samen binnen te zitten tijdens regenachtige dagen in onze mooie vernieuwde aula. In oktober heeft de bovenbouw een lunch op school en voor iedereen is er een welverdiende herfstvakantie van 18 t/m 22 oktober.
Oktober wordt ook nog wijnmaand genoemd omwille van de druivenoogst die in deze maand volop aan de gang is. Een andere naam is zaaimaand, omdat het winterkoren nu gezaaid wordt. In de lessen zullen de leerkrachten aandacht besteden aan bijzonderheden van deze maand. Oktober brengt mooie herfstkleuren en de bossen vol verschillende soorten paddenstoelen. Oktober brengt ook dierendag op 4 oktober en wereldstotterdag op 22 oktober. Wij wensen iedereen mooie weken toe en voor straks een fijne herfstvakantie.

Nieuws

• Komt u gezellig bij ons langs op de paasmarkt in Enkhuizen. Klik hier voor meer informatie.

Vakanties 2023 - 2024

• herfstvakantie 23-10-2023  - 27-10-2023